دکتر فرهمند سوالات متداول

آیا ریزش مو بعد از عمل اسلیو موقتی است؟

ریزش موی سر معظلی است که بسیاری از مردان و زنان در سنین و برهه‌های متفاوتی از زندگی خود با آن دست به گریبان هستند. این ریزش بنابه دلایل مختلفی اعم از افزایش سن، وراثت، دوران بارداری برای زنان، داشتن رژیم غذایی نادرست و سنگین، شوک جسمی و روحی، داشتن بیماری‌های زمینه‌ای، مصرف داروهایی با عوارض قوی، کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی در بدن و… ممکن است اتفاق بیوفتد؛ در چنین مواردی اگر ریزش مو، چه در سر و چه در سایر نقاط بدن، ادامه‌دار بود باید به پزشک مراجعه کنید.

ریزش مو بعد از عمل اسلیو

یکی از مواردی که ممکن است منجر به ریزش و از دست دادن مو در فرد شود، انجام عمل‌های جراحی از جمله عمل اسلیو است. معمولا هرگونه کاهش وزن چه در زمینه رژیم‌های غذایی سنگین چه در زمینه انجام عمل‌های جراحی به مانند عمل اسلیو معده، ریشه‌های مو برای مدت کوتاهی ضعیف و شکننده خواهند شد. این ضعف و ریزش مو می‌تواند علل مختلفی داشته باشد؛ از دلایل آن می‌توان به شوک ناشی از بیهوشی و اثر داروهای بیهوشی، شوک ناشی از حراجی و کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن اشاره کرد.

این روند کاملاً موقتی است ولی برای رشد مجدد نیاز است که شخص حتما ویتامین‌های گروه b مثل نوروبیون، بیوتین و بپانتین را در طول روز مصرف کند تا کمبود ویتامین‌های او جبران شود.

همچنین مواد معدنی نظیر روی و آهن نیز باید به اندازه کافی مورد مصرف قرار گیرد.

مصرف این پروتئین‌ها و مواد معدنی از جمله موارد بسیار ضروری هستند که باید حتماً رعایت شود تا از ریزش موهای بدن جلوگیری کند و همچنین به رویش مجدد هر چه زودتر موها  کمک کند.

همانطور که بالاتر نیز در متن به آن اشاره شد، ریزش موها معمولا موقتی است و با مصرف موارد ذکرشده مثل گروه‌های مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی و همینطور رعایت یک رژیم غذایی مغذی و درست می‌توان به تقویت دوباره ریشه‌های مو کمک کرد. در غیر این صورت اگر ریزش مو به همان میزان قبل ادامه‌دار بود، حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید و از او مشورت بگیرید.